E-Ticaret Nedir?
E-ticaret nedir sorusunun cevabına günümüzde çoğu insan aşinadır. Çünkü insanlar dijitalleşen dünyanın bir getirisi olan e-ticaret sistemini kabul etmek zorunda kalmışlarıdır. Fakat biz yine de bu yazıda e-ticaret nedirsorusuna bizim bakış açımızla bir yanıt vereceğiz.
E-Ticaret’in Doğuşu ve Yaygınlaşması
İnsanların internete erişimi 1995 yılında sonra büyük oranda artmıştır. İnsanların internete erişimi de bilgiye erişimi daha kolay hale getirmiştir. Ardından ise iletişim çok daha kolay bir hale gelmiştir. Her şey böyle kolay hale gelirken alışveriş de internet sayesinde daha kolay hale gelmeye başlamıştır.
İnternet dünyasındaki teknolojiler geliştikçe ve yaygınlaştıkça insanlar internetten ürün beğenip alaya başlamışlardır. Bu durum da zaman içerisinde internetten her şeyin satın alınabildiği bir hale dönüştü. E-ticaret de içerisinde satıcının, müşterinin, kargo şirketinin ve süreç içerisindeki her faktörün bulunduğu bir sistemdir. Bu sistem 2019 yılında ortaya çıkıp 2020 yılında tüm dünyayı kasıp kavuran Covid-19 virüsü ile çok daha büyük bir hale gelmiştir. Pandemi döneminde, dijitalleşmeye karşı olan, ya da daha önce dijitalleşmeye fırsat bulamayan küçük işletme sahipleri bile e-ticaret ile ilgilenmeye başladı. Erken davrananlar ise online alışverişin tavan yaptığı o dönemde çok iyi noktalara ulaştı.
Stoksuz E-Ticaret Nedir ve Nasıl Yapılır?
Stoksuz e-ticaret nedir sorusunun cevabı insanların en çok merak ettiği şeylerden bir tanesidir. Çünkü insanların e-ticaret ile ilgilenmekteki en büyük tereddütleri ürün alıp stoklamakla alakalıdır. Bu da stoksuz e-ticaret konusunu insanlar için oldukça dikkat çekici kılmaktadır. Stoksuz e-ticaret nedir kısaca tanımlamak gerekirse, elektronik ortamda komisyoncu olmak deriz. Çünkü stoksuz e-ticaretin temelinde yatan mantık budur. Kişi bir online alışveriş platformunda kendi mağazasını açar. Ve diğer satıcıların ürünlerini mağazasında listeler. Sipariş geldiğinde ise diğer satıcıdan ürünü satın alıp kendi müşterisine gönderir.
Bir diğer ismi dropshipping olan stoksuz e-ticaret birçok insanın ek iş olarak başlayıp ana işine dönüşen bir iş. Tüm bu süreç de insanların stoksuz e-ticaret nedir sorusunun cevabını detaylıca incelemesini sağlıyor. Fakat e-ticaret dünyası öyle geniş bir dünya ki, bu dünyayı tamamen öğrenmek için makale okumak yeterli kalmıyor. E-t,caret’e atılmak ve adımlarınızı sağlam atmak istiyor olabilirsiniz. Bu noktada da alanında uzman bir kurumdan e-ticaret hizmeti almanız şart. Bizler Trend Akademi olarak ilk günden itibaren en büyük amacımız sizlere en iyi danışmanlığı sunmak. Bu sebeple birbirinden avantajlı 4 danışmanlık paketimiz ile e-ticaret serüveninizde sizlerin yol arkadaşınız olmaya hazırız.
E-Ticaret’te Geniş Kitlelere Ulaşmanı Yolları
Konu e-ticaret hacmini büyütmek ise dijital pazarlama kesinlikle baş roldedir. Dijital pazarlama sayesinde müşterilerinizi segmente edebilirsiniz. Ardında ürününüzün hedef kitlesindeki müşterileri hedefleyebilirsiniz. Dijital pazarlama reklam bütçenizin minimum olmasını, aldığınız verimin ise maksimum olmasını sağlar. Bu sebeple e-ticaret dijital pazarlamadan bağımsız düşünülemez.
E-Ticaret Avantajları Nelerdir?
E-ticaret nedir sorusundan sonra insanların merak ettiği bir diğer şey ise e-ticaretin avantajlarıdır. İnsanlar bu sorunun cevabında e-ticarete başlamak için neden ararlar. Ve aradıkları nedeni genelde bulurlar. Öncelikle bu sistemde fiziksel bir mağazaya kıyasla daha az gideriniz vardır. Kira, faturalar, temizlik ya da güvenlik gibi detaylarla uğraşmak zorunda kalmazsınız. Ayrıca bu sistemde hitap ettiğiniz Pazar çok daha geniş olacaktır. Fiziksel bir mağazada yalnızca yerel halka hitap ederken burada 100 km uzaktaki müşteri de sizin ürünlerinizi görecektir. Bu da e-ticaretin en büyük avantajıdır.
Sektörle alakalı daha fazla bilgi ve içerik için blog yazılarımızı takip edebilirsiniz.
Instagram: @Trend.Akademi