Sosyal Medya Üzerinden Satış Yapmak
Sosyal medya üzerinden satış yapmak her genç girişimcinin izlemek istediği yollardan bir tanesidir. Çünkü sosyal medya üzerinden satış yapmak günümüzde oldukça sık karşılaştığımız bir şeydir. Neredeyse her insan Facebook ya da Instagram üzerinden bir ürün satın almış ya da satın almayı düşünmüştür. Çünkü başlangıçta sosyal medya üzerinden satış yapmak çok daha az maliyet gerektirmektedir. Başlangıçta az maliyet gerektiren işlerde büyük riskler almak istemeyen insanlar için oldukça mantıklıdır.
Özellikle Instagram bu konuda gerçekten oldukça başarılı bir politika izlemektedir. Başlangıçta Instagram üzerinden satış yapan insanlar normal şahıs profilleri kullanıyordu. Fakat Instagram daha sonra bu profilleri çeşitlendirdi. Ve işletmeler için özel işletme profillerini devreye soktur. Bunun da ardından Instagram oldukça detaylı bir reklam hizmeti ile işletme sahiplerinin işin kolaylaştırdı. Bu reklam hizmeti sayesinde Instagram üzerinden satış yapan işletmeler çok daha detaylı bir hedefleme ile reklam verebilir oldu. Bu durum da reklam bütçelerinin azalmasına fakat verimin artmasına sebep oldu.
Reklam bütçelerinin en verimli şekilde kullanılması da sosyal medya üzerinden satış yapmak isteyenler için pozitif şeylerden bir tanesi. Çünkü insanlar reklam bütçelerini minimuma indirip maksimum verim elde etmeyi oldukça etkileyici buluyorlar. Yıllardır Google'ın internet sitesi sahipleri ile Ads üzerinden yürüttüğü bu mantığın Instagram ve Facebook'ta da var olması sosyal medyadan satış yapmak konusunu gündemden düşürmez hale geldi.
Sosyal Medya ile Satış Yapmaya Başlamak
Yeni bir butik veya yeni bir bijuteri gibi bir mağaza açacaksanız sosyal medyadan satış yaparak bu işe başlamak oldukça mantıklıdır. Çünkü Türkiye'de Instagram üzerinden satış yapan işletmelerden vergi ilk yıl alınmamaktadır. Bu da kazancınızın çok daha fazlasını işinizi geliştirmek için kullanabileceğiniz anlamına gelmektedir. Şu ana kadar Türkiye'de Instagram üzerinden satış yapmaya başlayarak oldukça iyi konumlara ulaşmış markalar vardır. Ve bu markalar şu an yalnızca Instagram'dan değil, kendi web siteleri ve kendi fiziksel mağazaları üzerinden de satış yapmaya devam etmektedirler.
Yani sosyal medya üzerinden satış yapmak sizin için başlangıçta oldukça avantajlı olacaktır. Düşük vergiler ve yüksek kazanç sayesinde işinizi geliştirmeniz çok daha kolay olacaktır. Ayrıca sosyal medya üzerinden satış yapmayı düşünen insanların sosyal medyada reklam verme üzerine bazı eğitimler almaları çok faydalı olur. Bu eğitimler sayesinde hedef kitleyi çok daha iyi bir şekilde belirleyebilirsiniz. Ve ürünlerinizin reklamını potansiyel müşterileriniz gösterebilirsiniz. Bu da minimum masraf ile maksimum verim almanızı sağlar.
Sosyal Medya’da Rakip Analizi
Sosyal medyada satış yapmaya başlayacak insanlar için de rakip analizi oldukça önemlidir. Ayrıca sosyal medyada rakip analizi yapmak çok daha kolaydır. Çünkü sosyal medyada rakipleriniz stratejilerini bir noktaya kadar sizden gizleyebilirler. Orada her şey ortadadır. Rakiplerinizin paylaştığı gönderilerin kalitesini, sattığı ürünleri ve bu ürünlerin fiyatlarını sosyal medya üzerinde görebilirsiniz.
Sosyal medyada satış yapmanın tüm bu avantajları da birçok insanın bu platformlarda satış yapmak istemesini sağlamaktadır. Bu sebeple sosyal medya platformlarında satış yapan binlerce satıcı vardır. Bu durum da yüksek rekabetin hâkim olduğu bir ortam oluşturur. Bu ortamdan sıyrılıp insanların sizi fark etmesini sağlamanız için de rakip analizi yapmanız şarttır.
Siz de sosyal medya üzerinden satış yapmak dahil E-Ticaretin birçok dalında başarıya ulaşmak istiyorsanız Trend Akademi ailesi ile iletişime geçebilirsiniz. Bunun için yapmanız gereken tek şey web sitemizde bulunan iletişim formunu doldurmaktır. Ardından ekip arkadaşlarımız sizinle iletişime geçecek ve detaylı bilgi verecektir.