Pazar Analizi
Ticaret yapmaya başlamadan önce pazar analizi yapmak işinizi henüz başlamadan garantiye almak gibi bir şeydir. Çünkü pazar araştırması yapmak sizin seçeceğiniz üründen hitap edeceğiniz müşteri kitlesine kadar her konuda doğru yolu seçmenizi sağlayacaktır. Bu da işinizin başarısını şansa bırakmamanız demektir. Yani pazar analiziyaparak ister E-Ticaret, ister geleneksel ticaret olsun işinizi riske atmamış olursunuz.
Tabii bu yalnızca ticari sektörler için geçerli değildir. Bir hizmet bile veriyor olsanız o hizmeti veren diğer şirketleri detaylı bir şekilde araştırmanız gerekmektedir. Böylelikle kendi hizmetinizde geliştirmeniz gereken yönleri görürsünüz. Aynı zamanda rakiplerinizin müşterilerinin fikirlerine ulaştığınız takdirde işinizi en iyi boyuta taşıyabilirsiniz. Çünkü hem müşteri bakış açısını hem de rakip bakış açısını kazanmış olursunuz. Bu da sizi attığınız her adımda rakiplerinizden öne taşıyacak bir şeydir.
Pazar analizi farklı bir bakış açısı kazanmanızı sağlar. Hatta işinize daha geniş bir perspektif ile bakmanızı sağlar. Daha geniş ve çok yönlü bir bakış açısına sahip olmak da daha ileri görüşlü bir insan olmanızı sağlar. Böylelikle işiniz hakkında verdiğiniz kararlar çok daha sağlıklı olur. Daha sağlıklı kararlar vermek de daha başarılı olmak demektir. İnsanlar bilgileri olmadan farklı sektörlere girdiklerinde birçok zorluk ile karşılaşırlar. Ve bu zorluklar insanların karar verme süreçlerini etkiler. Çünkü kararlarının hangi sonuçları doğuracağını tam olarak göremezler. Fakat işe başlamadan önce detaylı bir pazar araştırması yapan insan çok daha kolay karar verir. Böylelikle hem zaman kaybetmemiş hem de daha iyi kararlar vermiş olur.
Elbette her sektör için pazar analizi yapmak şarttır. Fakat bazı sektörler için bu bir zorunluluktur. Örnek vermek gerekirse E-Ticaret yapan bir insanın pazar analizi yapması oldukça gereklidir. Hatta E-Ticaret oldukça hızlı değişen bir sektör olduğu için sık sık analiz yapmak pazarın ne yönde ilerlediğini görmenizi de sağlar. Müşterilerin tercihlerinin de zaman içerisinde nasıl değiştiğini bu şekilde çok daha iyi görürsünüz. Ayrıca E-Ticaret ile uğraşan bir insan pazara analizi yaptığı zaman yeni rağbet gören ürünleri de keşfeder. Böylelikle birçok satıcı o ürün satmaya başlamadan önce ürünün ilk satıcılarından biri olur. Bu da E-Ticaret yapan insanlar için başarının anahtarıdır. Gelin bu konuyu biraz daha detaylı inceleyelim.
Pazar Analizi Nasıl Yapılır?
Pazar analizi yapmanın ne kadar önemli olduğunu anlattık. Gelin şimdi size bu analizi nasıl yapacağınızı anlatalım. İşletmeler ve markaların bu analizi yapmalarının birçok nedeni vardır. Gelin size bu nedenlerden bahsedelim. Öncelikle olası ticari riskleri değerlendirmek isterler. Ardından da sorunları azaltmak ve yeni iş kolları yaratmak için pazar analizi yaparlar. Ayrıca gelecekte izlemeleri muhtemel yolları görmek için de bu analizi yapmak oldukça mantıklıdır. Çünkü düzenli bir pazar analizi ile sektörün neye evirildiğine bizzat şahit olursunuz.
Pazar analizi işletme ve markaların planlarının en önemli parçalarından bir tanesidir. Ve iş planının önemi tartışılmayacak seviyededir. Ayrıca rekabet analizi yapmak bulunduğunuz sektörü daha yakından tanımak için büyük bir fırsattır. Eğer bulunduğunuz sektörü tanımazsınız öngörülen büyümeyi ve olası trendleri tespit edemezsiniz. Böylelikle diğer satıcıların arkasında kalırsınız. Pazar analizi yapmak aynı zamanda hedef kitlenizi seçmenizi de sağlar. Her işletmenin verdiği hizmet ile hedeflediği bir müşteri kitlesi vardır. Bu sebeple işletme ve markalar ar-ge ve reklam çalışmalarının büyük bir kısmını bu kitleye özel yapmaktadır.
Pazar analizi yapmak aynı zamanda hedef kitlenizi de bulmanızı sağlar. Ve tabii ki bu analizi yapmanın en önemli noktalarından bir diğeri ise rakiplerinizi görmektir. Rakiplerinizi görmek ise hem kendi işinizi geliştirmenizi sağlar. Hem de karşınızdaki kişileri tanımanızı sağlar. Bu da bir iş için en önemli şeylerden bir tanesidir. Aynı zamanda bir ürün veya hizmet satıyorsanız pazardaki fiyatları görmek kendi fiyatlandırmanızı yaparken oldukça işinize yarayacaktır.
Diğer blog yazılarımızı okumak için, https://trendakademi.com.tr/blog adresine tıklayabilirsiniz.
Sosyal Medya Hesaplarımız
Instagram - https://www.instagram.com/trend.akademi/
Twitter - https://twitter.com/trendakademi
Facebook Sayfa - https://www.facebook.com/trenddanismanlik
Facebook Grup - https://www.facebook.com/groups/trendakademi
YouTube - https://www.youtube.com/channel/UCHKsZnoH6os5cZFT_-d1NAg
LinkedIn - https://www.linkedin.com/company/trend-akademi%CC%87/
Telegram - https://t.me/trendakademi
Setrabet - https://motoretta.ca/