Destek : 0850 443 48 08

Rakip Analizi Nedir? Nasıl Yapılır?
  • Trend Akademi
  • E-Ticaret

Rakip Analizi Nedir? Nasıl Yapılır?

Rakip Analizi


Bir işe başlarken başarılı olmak için rakip analizi yapmak şarttır. Çünkü bir işte başarılı olmak için önce rakiplerinizi tanımanız gerekir. Rakiplerinizi yeterince iyi tanımazsınız pazarda kendinize tam olarak bir konum belirleyemezsiniz. Çünkü rakiplerinizin hizmetlerinden haberiniz olmazsa kendi hizmetlerinizi geliştirmek konusunda sorunlar yaşarsınız. Rakiplerinizi iyi tanımak aynı zamanda size işinizi farklı yollarla geliştirme yönünde ilhamda olacaktır. Rakibinizin başarılı olduğu bir işi farklı bir özellik ekleyerek daha iyisini yapabilirsiniz. Veya rakiplerinizin pazarlama stratejilerinin ne kadar faydalı olduğunu canlı olarak görebilirsiniz. Eğer rakipleriniz bir pazarlama stratejisinden fayda gördüyse siz de o stratejiyi işinize uygulayabilirsiniz. Böylelikle tecrübe etmeden kazanç sağlamış olursunuz. 


Rakip analizleri aynı zamanda deneme yanılma yapma ihtiyacınızı da minimum seviyeye indirir. Yani deneme yanılma yapmadan başarıya ulaşma şansınız artar. Rakipleriniz ile aynı yoldasınızdır. Bu sebeple rakiplerinizi iyi izlerseniz onların takıldığı tümseğe takılmazsınız. Ya da rakiplerinize zaman kaybettiren bir çukura düşmezsiniz. Tüm yönleriyle rakip analizi yapmak sizin işinizi çok daha iyi bir boyuta taşıyacaktır. Mor inek felsefesinde olduğu gibi rakiplerinizden fark yaratmak da sizi çok daha iyi bir konuma taşıyacaktır. Bu farkı yaratmak için de mutlaka rakip analizi yapmalısınız. Gelin sizlere e-ticaret yaparken başarıya ulaşmak için rakip analizi yapmanın önemlerini anlatalım.


E-Ticaret’e Başlarken Rakip Analizinin Önemi


E-ticaret yapmak isteyen birinin rakiplerini analiz etmesi oldukça önemlidir. Rakip analizi yapmamak bir insanı başarısız yapmaz. Fakat rakip analizi yaparak başladığınız işlerde başarılı olursunuz. Çünkü bulunduğunuz pazarın rekabet analizini yaparken pazarı yakından tanıma şansına erişirsiniz. Ve bu şans sizin pazarlama stratejilerinizden ürün seçiminize kadar her şeyi büyük oranda etkiler. Hayatta tecrübe kadar iyi öğretmen yoktur. 


Aynı zamanda rakiplerinizin edindiği tecrübelerden faydalanmak da size büyük kazanç sağlar. Çünkü herhangi bir kayıp yaşamadan rakiplerinizin eksik olduğu noktaları kendi işinize kusursuz yansıtırsınız. Böylelikle müşterilerin tercihi siz olursunuz. Aynı zamanda rakip analizi yapmak sizi niş ürün araştırmaya itecektir. Çünkü niş ürün satıcısı olursanız tüketicilerin tek tercihi siz olursunuz. Ve herhangi bir rakip ile rekabet halinde olmanıza gerek kalmaz. Bu da daha fazla gelir elde etmenizi sağlar.


Rakip Analizi Yöntemleri


·       Swot: Bu yöntemde rakiplerinize iki şekilde gözlemlemeniz gerekmektedir. Bunlardan ilki müşteri gözüyledir. Müşteri gözüyle rakiplerinizin hizmetini incelediğinizde artı ve eksi listesi yapabilirsiniz. Bu listede sizin işinizi kolaylaştırmanıza yardımcı olur. Bir de kendi bakış açıları ile bakmalısınız. Ürün ve hizmetlerin eksiklerini ve bu eksiklikleri nasıl giderdiklerini bu bakış açısı ile görmüş olursunuz.

·       Pest: İlk bahsettiğimiz rakip analizi tekniği yeterli gelmediği zaman bu teknik devreye girer. Bu teknikte daha derinlemesine bir rakip analizi yapılır. Örneğin herhangi bir siyasi gelişmede rakibinizin bu olaya nasıl tepki vereceğini, herhangi bir kriz durumunda rakibinizin hangi yolu izleyeceğini tespit etmeye çalışırsınız. Böylelikle bu durumların yaşanması halinde rakibinizin atacağı adımı biliyor olursunuz.

·       Competitor Array: Bu tekniğin Türkçe ismi rakip dizgisidir. Bu yöntem oldukça basit bir yöntemdir ve rakiplerinizi tespit etmek konusunda da oldukça etkilidir. Bu yöntemde ilk olarak sektörünüzü tanımlamasınız. Ardından da rakiplerinizi tespit etmeniz gerekmektedir. Ve müşterilerinizi belirlemelisiniz. Son olarak da yapmamız gereken şey rakiplerinizi puanlamak olacaktır. Rakiplerinizi puanlarken aslında bir nevi özeleştiri yapıyor olacaksınız ve siz de hizmetlerinizi buna göre belirleyeceksiniz.


Eğer e-ticaret yapmak istiyorsanız ve işinizde sağlam adımlarla ilerlemek istiyorsanız Trend Akademi sizin için en doğru adres. E-ticaretin bütün alanlarına göre hazırlanmış avantajlı paketler ile sektörde her adımı bilinçli bir şekilde atabilirsiniz. 


Stoksuz E-Ticaret Eğitimi konularında daha teknik detaylara değinmek ve detaylı bilgi edinmek için hemen bizimle iletişime geçin.



Diğer blog yazılarımızı okumak için, https://trendakademi.com.tr/blog adresine tıklayabilirsiniz.



Sosyal Medya Hesaplarımız


Instagram - https://www.instagram.com/trend.akademi/

Twitter - https://twitter.com/trendakademi

Facebook Sayfa - https://www.facebook.com/trenddanismanlik

Facebook Grup - https://www.facebook.com/groups/trendakademi

YouTube - https://www.youtube.com/channel/UCHKsZnoH6os5cZFT_-d1NAg

LinkedIn - https://www.linkedin.com/company/trend-akademi%CC%87/

Telegram - https://t.me/trendakademi